• El muntatge integrat dins el Liceu Aprèn, servei educatiu del Teatre, esdevé una experiència artística global que ha permès desenvolupar un projecte de formació integral, de creació col·lectiva i de presa de consciència de la realitat actual.

 

  • El director d’escena Paco Azorín connecta el mite de Teseu i el Minotaure amb les problemàtiques actuals de migracions i persones refugiades per reforçar el coneixement i la consciència social i ciutadana entre els més joves.

 

  • El projecte, que va començar a gestar-se el gener de 2019, tindrà un recorregut a les següents temporades i pretén acostar l’òpera, la música, la interpretació, el moviment, la reflexió i el compromís a centenars d’estudiants de Catalunya.

 

Barcelona, 3 de març de 2020. El Gran Teatre del Liceu ha presentat aquest matí El monstre al laberint, una òpera participativa que compta amb el patrocini del Consorci de la Zona Franca de Barcelona i que es representarà del 24 de març al 4 d’abril. Es tracta d’una òpera coral de Jonathan Dove i dirigida per Paco Azorín que resulta de la creació col·lectiva entre centenars de joves cantaires de més de 20 centres educatius de Barcelona i altres punts de Catalunya i professionals de la música i les arts escèniques.

El mite de Teseu i el Minotaure serveix de base d’aquest muntatge que el director d’escena Paco Azorín ha traslladat a la realitat actual de les migracions i les persones refugiades. Un projecte integrat dins el Liceu Aprèn que ha permès al servei educatiu desenvolupar un projecte de formació integral que implica diversos àmbits de coneixement, des de l’artístic i musical fins al social, lingüístic, físic, digital…

Pere Navarro, delegat especial de l’Estat al Consorci de la Zona Franca de Barcelona, patrocinador de l’òpera El Monstre al Laberint ha explicat que “la nostre entitat vol reforçar la solidaritat i els ciutadans que volen ser solidaris perquè es el nostre deure i la nostre obligació. Fent millors estudiants, millors joves, persones més solidàries, persones que creguin en la bondat de la diversitat, fem un món millor perquè tots ens necessitem els uns als altres”. Navarro ha afegit que “el Consorci és un ens de col·laboració i d’estesa de ponts internacionals. La nostra internacionalització passa pel Mediterrani, però actualment aquest mar pateix un drama com és el dels refugiats i el de l’emigració per motius econòmics. No volem ser cecs davant d’aquesta circumstància i creiem que aquesta òpera és una bona manera de posar de manifest públicament aquesta realitat tant crua per buscar solucions entre tots”

Dins el programa artístic i educatiu del Gran Teatre del Liceu s’ha impulsat aquesta producció que promou la passió per les arts als estudiants de secundària i que fomenta la seva participació i creació col·lectiva d’una òpera. 823 alumnes d’ESO i Batxillerat de més de 20 centres educatius han treballat durant mesos la preparació musical de l’òpera, la posada en escena i el procés de creació amb professionals del moviment i l’escena (Carlos Martos), el cant (Buia Reixach) i amb els professors de música dels seus centres. Una participació activa que ha fet que els joves s’impregnin millor tant de la música i la interpretació, com del compromís col·lectiu i l’aprenentatge transversal.

Els joves participants seran diferents a cada funció i compartiran escenari amb la Coral Càrmina i el Cor Bruckner, a més dels solistes Roger Padullés (Teseu), Gemma Coma-Alabert (mare) i Toni Marsol (Dèdal) i l’actor Marc Pujol (rei Minos). Tots ells dirigits pel mestre Manel Valdivieso i acompanyats per l’Orquestra del Conservatori Superior de Música del Liceu.

Fent Click aquí podreu descarregar-vos una imatge de la presentació.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies